רופאי שיניים במעלות – אתם שואלים המומחים עונים

מאמר זה עוסק בשאלות נפוצות בתחום רפואת השיניים, שאלות ששאלו מטופלים רבים. כדי לענות על השאלות פנינו אל רופא שיניים במעלות, מומחה ותיק בתחום רפואת השיניים. חשוב לדעת כי התשובות אינם נכתבו באופן אישי והן אינן ניתנו בעקבות אבחון ובדיקה יסודיים. התשובות הן רק לצורך מתן מידע ובכל מקרה של בעיה יש לפנות לרופא שיניים מקצועי ומומחה בתחום שבו אתם זקוקים לעזרה.

מה זה שיקום פה?

שיקום פה הוא טיפול שמטרתו להחזיר לכל מטופל, בכל גיל את יכולת הלעיסה, לשחזר שיניים שאבדו, להעניק מראה אסתטי לפה ולשפר את איכות החיים. שיקום הפה כולל סוגים רבים של טיפולים, כמו השתלת שיניים, טיפולי שיניים אסתטיים, יישור שיניים, טיפולי חניכיים, טיפולי שורש ועוד. רופא מומחה בתחום שיקום הפה הוא רופא שיניים שלמד ארבע שנים נוספות בתחום, לאחר שסיים שש שנות לימוד בפקולטה לרפואת שיניים.

טיפולי השתלת שיניים – למי זה מתאים?

טיפולי השתלת שיניים מתאימים כמעט לכל אחד. רק במקרים שבהם מעריך הרופא כי סיכויי ההיקלטות של השתל בעצם הלסת קלושים הוא לא ימליץ על השתלת שיניים. חשוב לדעת כי חולי סוכרת, חולים העוברים טיפולים כימותרפיים, חולים באוטסטרופורוזיס או  חולים הסובלים מבעיות בקרישת הדם צריכים להתייעץ עם הרופא המטפל במחלה לפני שהם עוברים השתלות שיניים.

מה עדיף מערכת שיניים תותבות או השתלת שיניים?

בשנים האחרונות טיפולי השתלת שיניים גוברים על מערכת השיניים התותבות. להשתלת שיניים יש יתרונות ברורים כמו נוחות, הרגשה טבעית בחלל הפה, שמירה על עצמות הלסת  ועוד. ועל אף כל זאת, עדיין יש מטופלים רבים המעדיפים מערכת של שיניים תותבות בדרך כלל בשל שיקולים רפואיים, כמו מחלות ועוד,או שיקולים כספיים. העלות של מערכת השיניים התותבות זולה מאוד ביחס לעלות של השתלות שיניים.

איך אפשר להרגיע את כאבי השיניים עד שמגיעים אל הרופא?

ראשית, לא כדאי לדחות את הביקור אצל רופא השיניים, אם תדחו את הביקור, כל כאב קטן יהפוך מאוד מהר לכאב גדול. אפשר להשתמש במשככי כאבים ואפשר לנסות גם כמה תרופות של סבתא. טפטפו טיפה אחת של שמן ציפורן על המקום הכואב או הניחו פרוסה דקה של שום ועליה טיפת מלח. גם צמר גפן הטבול במשקה אלכוהולי עשוי להקל על הכאב . אם לא עזר, נסו לגרגר חצי כוס מים מהולים בכף מלח, ואם עדיין כואב פנו מיד אל  מרפאת חירום הפועלת בשעות שבה רוב המרפאות סגורות.

מה ההבדל בין סתימות לבנות לסתימות רגילות?

סתימה רגילה היא סתימה העשויה מתערובת של מתכות הנקראת אלגם. סתימות לבנות נקראות בשפה המקצועית סתימות "קומפוזיט" והן עשויות משרף מורכב. ההבדל העיקרי בין שני סוגי הסתימות הוא בצבע, הצבע של הסתימות הרגילות הוא שחור או אפור והצבע של הסתימות הלבנות דומה אוד לגוון השיניים הטבעי. סתימות לבנות יקרות יותר ומשתמשים בהן בעיקר לסתימת חורים בשיניים הקדמיות.

באיזה משחת שיניים כדאי לבחור?

השוק מציע מגוון עצום של משחות שיניים, יש משחות שינים רגילות, יש המיועדות לסובלים מרגישות מיוחדת, יש משחות שיניים מלבינות ועוד. כדאי להתייעץ עם רופא השיניים איזו משחת שיניים מבין ההיצע הרחב מתאימה לכם יותר וככלל יש להקפיד לקנות רק משחות שיניים של יצרנים מוכרים ובאישור משרד הבריאות.

מהי השתלת עצם ולמי זה מיועד?

השתלת עצם היא טיפול כירורגי המיועד לחלק מהמועמדים להשתלת שיניים. במקרים שבהם סובל המועמד להשתלה ממחסור בעצם הלסת והסיכויים כי השתל הדנטאלי יצליח להיקלט בלסת קלושים, יעבור המטופל טיפול מקדים שבו ישתילו בלסת עצם שתוכל לקלוט בתוכה את השתל בהצלחה.