על ההשלכות של הזנחה ואי טיפול בדלקות חניכיים

הלבנת שיניים

השיניים שלנו הם איבר חיוני מאוד בגוף שלנו. השיניים שלנו יכולות לאפשר לנו לעבד אוכל וליהנות מתזונה טובה. כאשר יש לנו בעיות שיניים אנחנו יכולים לסבול מכאבים חזקים מאוד ומתחושות של מבוכה חברתית. למעשה השיניים שלנו הם מערכת שכוללת את החניכיים, הלסת, הפה והשיניים עצמן. כאשר אחד מחלקי המערכת נפגע או חולה המערכת כולה יכולה לכאוב ולא לתפקד כראוי. כך למשל כאשר יש לנו חור בשן אנחנו יכולים להרגיש שכל הפה כואב לנו. פעמים רבות כאבי שיניים או כאבים במערכת השן יכולים להקרין על חלקים אחרים בגוף כמו האוזניים, הראש ואפילו הצוואר – ההשפעה היא דרך מערכת העצבים של הגוף.

למה לא מומלץ לא לטפל בדלקת חניכיים ומהם ההשלכות הרפואיות של הזנחת דלקות חניכיים?

באופן כללי תמיד מומלץ לטפח את השיניים שלנו. כאשר אנחנו סובלים מדלקת חניכיים מומלץ לטפל בכך בהקדם האפשרי. הסימנים המקדמים לדלקות חניכיים הן דימום בעת הצחצוח ורגישות כאשר אוכלים או כאשר שותים שתייה קרה או חמה. קבלת טיפול מונע לנסיגת חניכיים או לדלקות חניכיים יכולה לסייע לנו להחלים ולרוב הטיפול המנוע הוא פשוט מאוד. טיפול מונע זה כולל צחצוח של השיניים והחניכיים בעזרת משחת שיניים בעלת רגישות וגם שטיפה של הפה במי מלח. ההשלכות הרפואיות של הזנחת דלקות חניכיים יכולות להיות קשות מאוד. במקרה בו אנחנו ממשיכים פעם אחר פעם להזניח את החניכיים ואת השיניים שלנו אנחנו יכולים להגיע למצב בו יהיו לנו הרבה מאוד חורים בשיניים ונצטרך לעבור טיפולי שורש או עקירות בשן.

המלצות לטיפול מונע ברפואת שיניים – איך זה יעזור לכם לשמור על השיניים שלכם?

טיפול מונע ברפואת שיניים שיכול לסייע לכם לשמור על השיניים שלכם ועל החניכיים שלכם כולל שמירה על היגיינת פה. שמירה על היגיינת פה כוללת הימנעות מעישון ומאכילה מרובה של מאכלים עתירי סוכר וממתקים. עוד חשוב להקפיד לצחצח את השיניים כל יום לפחות פעמיים בבוקר ובלילה לפני שהולכים לישון. יש רופאים שמאמינים שיש לצחצח את השיניים גם לאחר ארוחת צהריים. פעולות נוספות שחשוב להקפיד עליהן היא שטיפה של הפה עם מי פה לאחר כל צחצוח כי אז ניתן לנקות את כל חלל הפה ואת הלשון מהצטברות של חיידקים. מומלץ גם לנקות את השיניים בעזרת חוט דנטלי וקיסמים דנטליים שלא פוגעים בפה וחניכיים וגורמים לפציעות אלא רק לניקיון.